Dag 12: Store mønstre

on

IMG_20160519_121942Jeg har hørt og lært at tjukke mennesker ikke skal bruke store og skrikete mønster. Ta deg ei bolle! 

Store og skrikende mønstre er noe av det morsomste jeg vet, så dagens kroppsmyte passet meg ypperlig! Hurra for at Lindex nå ser ut til å ha kuttet ut egen tjukkasavdeling også, og heller satser på spentige klær i både store og små størrelser!

Synes likevel vi har en vei å gå, for selv om flesteparten ligger innenfor det størrelsessjiktet klesbutikkene ligger på nå i dag, kjenner jeg voksne folk som enten må handle på barnevadelingen fordi de er så små og tynne, eller må pynte seg med en t-skjorte fra Dressmann XXL fordi de er for store.

Det er uendelig mange føringer for hvordan man skal se ut og hva man skal ha på seg, når man har en kropp. For det er jo ingenting her i verden som er så viktig som å ha på seg noe som komplimenterer kroppsfasongen, og måtte gudene forby om du hadde på deg noe som _ikke_ passet din kroppsfasong! Da kommer Trinny og Susannah, og Jan Thomas med pekefingeren sin. Lolz – jeg har tilogmed vært med på Trinny og Susannah, og selv om jeg synes de er morsomme, synes jeg av og til de er litt strenge. Vi er ikke satt til denne verden for å behage noen, og vi skylder ingen å skulle være så pene hele tiden.

3822937002

Lærdommen alle kan ta av det bildet der, er at holdningen har mer å si enn hva du har på deg. Bær deg selv med stolthet og vær glad i den du er, og jeg tror du kan komme på galla i søpplesekk og komme unna med det. 

Men altså – klær med skrikende mønster er gøy! Jo større mønster, jo større “Fuck you” til et samfunn som prøver å lure deg til å tro at du må gjemme deg bort, tenker jeg.

 

3 Comments Add yours

  1. Mia says:

    Flott prosjekt! 👏 Følger med hver dag og blir like glad hver gang du har skrevet noe nytt!
    Så over til noe veldig jentete; kjolen du har på det første bildet er NYDELIG! Går det an å kjøpe den enda?

    Like

  2. Alice says:

    Du ser smashing ut og stort mønster er fantastisk. 😍 Personlig “samler” (neida. joda.) jeg på kjoler fra Lindy bop og H&R London, og jo mer mønster og sterkere farger, jo bedre. Om trafikklysene i området skulle slutte å funke, sp kan jeg alltids melde meg som vikar.

    Like

Leave a Reply

