Dag 5: Lyse farger

on

IMG_20160512_103639Jeg har lært at feite folk ikke skal iføre seg lyse farger, for da blir man seendes enda større ut. På tide å motbevise.

Før gikk jeg kun i mørke farger, hovedsaklig svart. Jeg lullet meg inn i emo-gother-looken, og har et klassebilde der jeg i solsteken sitter iført sort høyhalset genser, svarte strømper, svart skjørt, håret ned i ansiktet og sterk sminke. Sort øyenskygge selvsagt. Jeg mener jeg fløy rundt med en veske formet som en liten ponni også, men det er en annen historie. Saken er at jeg alltid har vært glad i svart, og har lært at er du tjukk skal du iføre deg mørke farger for å virke mindre. Lyse farger har visstnok en forstørrende effekt ifølge både motebloggere og interiøseksperter, så da var det jo naturlig at dette måtte testes. Dagens kroppsmyte som må bevises eller knuses er derfor om tjukke folk kan gå i lyse farger eller ikke?

Så i går dro jeg til Manillusion for å i utgangspunktet prøve en playsuit, for jeg tenkte som så at det må jo være en utfordring å klemme kroppen sin inn i alle kameltåers mor, og fant også en jeg virkelig likte. Dessverre passet den ikke, men jommen hadde de ikke en kjole i samme farge og type!? Så da endte jeg opp med en mintgrønn pastelldrøm av en kjole, og har i dag våget meg på meg et pastellrosa belte i tillegg. Kjolen har tilogmed bare armer, så dette er en dobbeltutfordring!

Rent bortsett fra at jeg ble noe selvbevisst på bussen, der jeg satt ovenfor noen fjortiser som fniste med hver sin mobil i hånda (jeg ble paranoid og tenkte at det garantert var meg de lo av), så har jeg aldri fått så mange komplimenter som jeg har fått i dag. Neste utfordring er å ta de til seg, men det får bli en annen post.

Jeg tror dermed jeg fint kan avkrefte myten om at lyse farger gjør deg ekstra stor, for det eneste ekstar jeg føler meg er ekstra fin! Nå gleder meg meg faktisk til ut å vandre i dag, bare for å vise meg frem!

Jeg kjøpte også selfie-stick i går, som jeg ikke skjønte så mye av, så her er noen forsøkt på å ta noen smygselfier inne på kontoret:

Som dere ser – the struggle is very real.

Neste forsøk – her vet jeg egentlig helt hva jeg prøvde på.

IMG_20160512_102627Sånn holdt det på en stund, men jeg endte opp med dette, som egentlig ikke yter kjolen rettferdighet. Den er nemlig innmari fin, og hvis du tenker at “pokker heller, sånn vil jeg også ha!”, så finner du den her.

IMG_20160512_103639

One Comment Add yours

  1. ninaklausen says:

    Du er bare helt herlig! Verden trenger flere jenter som deg 🙂

    Like

Leave a Reply

