Panikk og PMS

currentmoodNå er det bare to uker igjen til Norske Talenter, og jeg har panikk.Og PMS. Men det heter kanskje ikke PMS når man er midt oppi det? Uansett – du skjønner poenget.

Jeg beklager på forhånd at jeg skriver så mye om mensen. Det engasjerer meg, for det er så jævlig. Og det kommer altfor ofte!

Jeg, som aldri har hatt regelmessig menstruasjon, har nå plutselig fått både det og en haug med plager. Se denne posten, så skjønner du hvordan jeg (og de fleste andre med blødende innovertiss) har det. I går måtte jeg faen meg dra hjem fra jobb fordi jeg ble syk/kroppen fungerer som den skal, og selv om det selvsagt er kos å ligge på sofaen av og til er det ikke kos å måtte reise fra jobb, avlyse alt av avtaler og ligge brekt i to, opp ned for å unngå smerter. Som dere skjønner – jeg har ikke hatt dette på lenge. Dette er nytt for meg.

hjem

Gårsdagen utartet seg som følger: Carina ligger på sofane og funderer på livet i halvsøvne. Så – mens jeg ligger i fosterstilling og hater, får jeg beskjed, spiller for så vidt ingen rolle fra hvem, om at acten jeg har laget for semifinalen av Norske Talenter er jævlig treg og kjedelig. Kvinnen som har PMS-grått seg gjennom Khardasians-et-eller-annet og Sinnasnekkern samme kveld må altså gjøre noen grep. Første grep – spis smertestillende som om det var lakris. Andre grep – gråt litt over din egen uduglighet. Tredje grep – get yo’ shit together! Fjerde grep – grin litt igjen. Femte grep – gjør noe annet enn det du skal, og pynt heller på en juletredrakt:

IMG_20151021_181532

Da det var gjort fikk jeg noen nye ideer som jeg håper kan fungere, med en hel del nye props og glitter og gøy. Skal jeg være helt ærlig ser jeg jo poenget om at acten min i utgangspunktet var ganske kjip, men det å presse inn en god storyline på 2,5 minutter er ikke så enkelt, og jeg tenkte for meg selv at det var nok. Men… det var jo ikke det. Så nå skal jeg gi alt, og satser på det ikke blir for mye rot.

Jeg skal også øve i dag, og jeg gleder meg skikkelig til å gå med hold-in string. Det er lite jeg har mer lyst til akkurat nå, enn noe som klemmer på magen og lar alt henge. Ubarbert er jeg også.

Nå starter en aktiv kampanje for å komme meg til finalen – jeg er blakk, som vanlig, til tross for at jeg tjener bedre enn noen gang (fast jobb FTW!), og har en haug med inkassokrav. Norske Talenter er litt som et desperat forsøk på å en rask løsning, men selv om jeg neppe vinner og med det bli gjeldfri, hadde det fortsatt vært dritgøy å komme til finalen. For interesserte sjeler oppdaterer jeg og tigger stemmer på eventen “Stem Fifi til finalen”. Du er hjertelig velkommen!

12178298_10207953289376499_1201185242_n

Og nå, i dette øyeblikk, glemte et lite barn igjen Frost-tryllestaven sin. den lager lyd og blinker. Jeg håper hun aldri kommer tilbake for å hente den…

10533169_10207956061005788_1179566342195681060_o

Leave a Reply

