Siste nytt om meg – still fab!

12003253_735586599886449_5392417606494025123_nJeg har akkurat spist meg kvalm på youghurt og sjokolademelk, og lurer på når jeg skal lære at dette ikke er noen god kombinasjon. Jeg ser frem til å benytte den neste timen som kvalm, gjerne kryddret med litt gulping.

 

Dette er egentlig bare et innlegg for å ha et innlegg, sånn for å holde liv i sakene. Og, når jeg nå ser over hva jeg har skrevet – et forsøk på å få presset inn så mange bilder av meg selv som overhodet mulig. Og en drøss med selvskryt.

Siste nytt om meg – still fab!
Og det er høst, så jeg er storfornøyd, selv om jeg vet første vinterdag var tidligere denne uken. Jeg bryr meg ikke – det er flotte farger og deilig temperatur ute! Hurra!

høst_2

Ellers:

Jeg har testet dragsminke. Jeg gikk for klysete italiener – endte opp som sexsymbol. Er det i overkant narsisistisk å bli tent av seg selv på denne måten…?

IMG_20150924_191136

Jeg har holdt mitt første foredrag om kroppspositivisme, og det gikk alldeles strålende! Jeg var i godt selskap, og å komme der med mine synsinger om kroppsaksept og kroppspositivisme var ganske skummelt. Det er jo ikke alle som er enige, og hvordan en kropp skal se ut er et evig tema, men jeg er jo ikke så opptatt av hvordan den ser ut. Jeg er mer opptatt av at man skal ha en god psykisk helse direkte knyttet til eget selvbilde. Jeg tenker at det handler om mye mer enn mat, og hva slags forhold man har til mat og egen kropp er avhengig av så mange ulike faktorer som påvirker en i hverdagen. Det er skummelt.
Det var derfor veldig deilig å få snakke om dette til en gjeng flotte mennesker som hølrte ivrig etter på hav jeg hadde å fortelle. Tilbakemeldingene var overveldende, og dette blir absolutt ikke siste foredraget fra min side!

foredrag____

Som en ringvirkning har jeg gjort alvor ut av drømmen om å skrive bok, og har derfor begynt på bokprosjekt. Og allerede fått et avslag. Om, og ev når en potensiell bok er ferdig vites ikke, men det er ganske kult å kunne si «jeg har startet et bokprosjekt». Det har jeg drømt om siden jeg var liten, selv om jeg i grunnen så for meg å skrive fæle, kritikker roste krimbøker, fremfor bøker om kropp. Men det var den gangen. Nå skal jeg redde verden!

Nå som jeg jo også er kronikkforfatter med publisering i Dagsavisen! Og ikke så rent lite stolt av det. Kanskje spesielt fordi jeg er så innmari fan av hun jeg ga motsvar. For de som ikke har fått med seg Marta Breens kronikk finner du den her, og min – den finner du her! Innlegget handler om kroppsaksept. Breen mener vi må slutte å være så stolte av kroppen vår, ettersom det ikke er noen bragd å ha en kropp. Jeg mener jo at det er historien bak kroppen vi er stolte av og veien dit vi er nå i dag, eller den kampen du kjemper som gjør at man skal være stolt. Og hey – hvorfor er det så galt med folk som er stolte av seg og sitt?12141114_10207913745387924_485134493076766560_o

 

I kveld skal jeg ha standup i Skien og Porsgrunn, og jeg har glemt å skrive teksten. Så da er det vel ingenting som er mer naturlig enn å sette seg ned å blogge. Da blir jo så mye av det andre gjort… Nei. Jeg har en jobb å gjøre iløpet av dagen, for å si det sånn!

24.oktober skal jeg være med i danseforestilling om kropp, kroppspress og kroppspositivisme og jeg sitter med en følelse av skrekkblandet fryd! Det blir litt skummelt – jeg skal være kliss naken og smøre meg inn i maling, mens jeg skal bryte ut i fri dans. Litt usikker på hva jeg har begitt meg ut på, men jeg lover å yte mitt beste. Så for de som har lyst til å se meg danse naken, her er eventen.

12096511_1066687016683283_2653078864477046376_n

Også planlegger jeg juleshow. Det blir show i Drammen, Oslo og Nord-Odal, og blir en salig blanding av drag og burlesque med glitter og kropp så langt øyet rekker. Herregud, det blir stas!

11911065_10153470191460535_903570852_n

I tillegg gikk jeg jo videre i Norske Talenter, og stresser nå med å få strasset antrekket nok. Den ene tasselen røyk på øving her forleden og jeg har enda ikke hatt tid til å fikse på det, og koreografien ville vært løgn å si at sitter som den skal. Men jeg satser jo hovedsakelig på humor og sjarme, så jeg skal alltids klare meg gjennom det. Semifinale er 6.november, sånn forresten, og jeg har opprettet en event så folk ikke skal glemme det. Jeg har et ganske heftig studielån og et par inkassoer som må betales om ikke så lenge, så jeg trenger de 500.000 kronene. Just sayin’.
Og – kommer jeg til finalen lover jeg en høyst kroppspositivistisk act!

11845222_1031257410231660_3783462769311812848_o

Også søker jeg jobb. CV’en min finner du her. Jeg kan jobbe med ganske mye rart, det viktigste er i grunnen at jeg trives med det jeg skal gjøre. Jeg kan flytte på meg, men trives veldig godt i Lillestrøm, så området rundt er topp.

12091211_10207920797604225_8447106232360629872_o

Tror det var alt!

Leave a Reply

